Veelgestelde vragen

Zit er garantie op de auto?

Elke auto heeft af fabriek een x aantal jaar fabrieksgarantie, vaak is dit 2 jaar. Soms is er bij aanschaf van de auto extra garantie bijgekocht waardoor de fabrieksgarantie langer is. Na aflopen van de fabrieksgarantie, is het vaak mogelijk een verlengde/aansluit garantie te verkrijgen. Dit is garantie op alle technische aspecten van de auto, los van slijtage bijv. Per auto verschilt dit dus, vooraf weet je altijd wat de garantie is van de auto die jij op het oog hebt.

Hoeveel is de BPM?

Dit is per auto verschillend. Op onze pagina wat is BPM kan je wat uitleg vinden wat BPM is. Via onze aanbod pagina vind je indicaties van ruim 150.000 auto’s. Heb je een auto op het oog en wil je over gaan tot de aankoop, dan communiceren wij vooraf altijd exact de prijs wat de auto daadwerkelijk gaat kosten. Neem daarom gerust contact met ons op.

Hoelang duurt het voordat ik in de auto kan rijden?

Het gehele traject neemt zo’n 3 a 4 weken in beslag. Na het tekenen van het contract en de betaling aan de dealer, zal het transport in gang gezet worden. De verkopende dealer heeft wat tijd nodig om de auto klaar te maken, hierna wordt de auto opgehaald en bij ons afgeleverd en vanaf het moment dat de auto bij ons afgeleverd is, duurt het nog maximaal 2 weken voordat de auto rijklaar is op Nederlands kenteken.

Kan ik mijn huidige auto inruilen?

Dit is vaak niet mogelijk bij de buitenlandse dealer. Echter is de auto ook bij ons in te ruilen, wij bieden jouw huidige auto aan binnen ons netwerk en bieden marktconforme handelsprijzen.
Uiteraard is het ook mogelijk om je huidige auto zelf te verkopen.

Hoe gaat de betaling?

De betaling van de nieuwe auto kan op meerdere manieren. Het meest voorkomend voor particulieren is dat de klant zelf de verkopende dealer betaald middels een digitale overschrijving. Omdat het BTW percentage lager is in bijv. Duitsland, zetten wij de naam van de klant op het koopcontract. De betaling moet overeen komen met de koper op het contract, om die reden is de klant zelf verantwoordelijk voor de digitale overschrijving naar de verkopende dealer. Uiteraard begeleiden wij onze klanten ook tijdens dit proces.

Bij zakelijke aanschaf is het mogelijk om dit zelf aan de verkopende dealer te voldoen, maar ook is het mogelijk om ons te betalen en ons de betaling te laten regelen met de verkopende dealer.

Betaal ik het bruto of netto bedrag?

Particulieren betalen het bruto bedrag, zakelijke rijders betalen het netto bedrag.

Kan ik de auto ook zakeijk aankopen?

Ja dit is mogelijk.

Hoeveel BTW betaal ik?

Als particulier zijnde betaal je de BTW die in het buitenland geldt. Aangezien wij voornamelijk auto’s uit Duitsland importeren is het BTW percentage daar lager en dus voordeliger voor onze klanten. In Duitsland betaal je 19% BTW als particulier.

Zakelijke rijders betalen het netto bedrag van de auto en kunnen de BTW terugvragen.

Kan ik de auto leasen?

Jouw nieuwe auto leasen is ook mogelijk, neem hiervoor contact met ons op.

Wat zijn de voordelen van importeren?

Er zijn meerdere voordelen waar men van kan profiteren bij het importeren van een auto uit het buitenland.

  • Je krijgt meer auto voor je geld. De auto's zijn qua opties veel rijker uitgerust voor hetzelfde geld als de auto's in Nederland.
  • Financiële besparing op een soortgelijke auto. Veel van onze klantne hebben een aanzienlijk lager bedrag betaald voor hun importauto vergeleken met een soortgelijke auto in Nederland. Dit kan oplopen tot tienduizenden euro's.
  • Veel meer keuze. De keuze waar je uit kan kiezen is vele malen groter dan het Nederlandse aanbod, zo kan je makkelijker jouw auto vinden die voldoet aan al jouw wensen en eisen.
  • Meerdere merken/modellen/uitvoeringen beschikbaar. Ben je opzoek naar iets speciaal of een bepaalde uitvoering van een model, in het buitenland vind je deze vaak wel en in Nederland niet.
  • Lagere kilometerstand. Vaak hebben de importauto's een lagere kilometerstand vergeleken met het aanbod in Nederland.
  • Beter onderhouden. Bijna altijd zijn de auto's in het buitenland dealer onderhouden, simpelweg omdat dit in bijvoorbeeld Duitsland veel betaalbaarder is dan hier in Nederland. Ook is Duitsland een echt autoland waar men gewoon een stuk zuiniger is op de auto.